Marxa nòrdica vora al mar

Altafulla, 15 Gener 2022

La primera sortida d’aquest nou any ha estat tot un èxit! tant pel grup nombrós que s’ha animat a acompanyar-nos com pel dia, un matí esplèndid de fred viu, cel blau i sol radiant!

El punt de trobada ha estat l’estació de tren d’Altafulla, on hem donat les indicacions generals de la ruta i ben animades totes hem posat rumb cap a Ferran, un poblet encantador amb un castell majestuós ple de gàrgoles que ens han vigilat des de la alçades.

Després de la primera parada per a fer uns glopets d’aigua i començar a treure’ns gorros, guants i tubulars, ens tornem a posar en marxa direcció la pedrera del Mèdol, a la que després de creuar alguns camps conreats en un camí suau, arribem ben bé des de la mateixa Via Augusta romana, tot un privilegi de bon explorador romà. Allí vam aprofitar per parar a esmorzar i també fer, qui ho va voler, una petita visita a l’impressionant pedrera, un espai molt ben conservat i amb un panells que ens acosten a l’entorn, el passat i l’actual.

El següent enclavament important en la nostra ruta va ser el nostre pas pel Bosc de la Marquesa. Aquest és considerat un espai d’interès natural protegit que, gràcies a la Marquesa Barraqué de Borràs, que li dona nom, es va lliurar de l’especulació urbanística al refusar aquesta la suculenta oferta econòmica que li feien per a comprar aquest preciós bosquet per a urbanitzar-lo. Sortosament la seva negativa ha significat la conservació d’aquest important pulmó vegetal a la costa tarragonina, tant necessari i a la vegada tant espectacular.

Sortim del bosc pel camí de ronda, que ens va portar fins a la Torre de la Móra, on vam aprofitar per fer-nos la foto de grup. Al anar una bona colla, vam haver de fer vàries provatures fins que vam aconseguir encabir-nos totes a la imatge, encara que sigui de refiló….Feta les fotos, vam continuar fins a la platja. Un veritable plaer fer marxa nòrdica per la platja, notant el mar ben aprop.

Després d’una estona més de ruta, tota per camí de ronda, ens trobem davant nostre un altre element patrimonial important de la zona, el Castell de Tamarit (segle XII) i les restes de la vila closa. L’aproximació a l’edifici ens regala un camí sinuós que ressegueix la costa i des d’on la immensitat del mar ens fa sentir petites. Arribem fins ben bé els peus del castell, i continuem cap a la platja del mateix nom.

En l’últim tram de la sortida enfilem la desembocadura del Riu Gaià. Aquesta zona també és un espai natural protegit amb una sèrie d’àrees permanents d’aigua dolça que atrauen nombroses espècies d’aus, especialment les migratòries. La passejada final resulta molt agradable i transcorre entre un paisatge natural de vegetació de ribera i palaustre i també entre conreus de secà característics de la zona.

Una mica cansades però molt, molt contentes anem arribant totes al punt d’inici i, després d’uns bons estiraments ens acomiadem i donem per finalitzada la primera sortida marxaire de l’any. Moltes gràcies a totes les participants, un plaer compartir camí amb vosaltres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *