L’Helena, 1a classificada en dones a la Reus-Prades-Reus

Reus-Prades-Reus, la cursa de resistència “de casa”

El passat 4 de Juny, amb la fresqueta de la matinada, arrencava la cursa i caminada de resistència més popular de les comarques de Tarragona (58,4 km!!!) i que any rere any organitza impecablement l’Associació Excursionista Catalunya de Reus, enguany la 26a. edició!

L’Helena ens relata a continuació la seva experiència a la cursa, ja que ningú millor que la pròpia protagonista per fer-nos arribar les emocions i sensacions que va viure al llarg d’aquesta.

Crònica de la cursa en primera persona

La cursa més llarga correguda fins ara. No l’havia preparat especialment bé, com m’agrada fer quan he de córrer distàncies llargues, però feia anys que volia fer la mítica RPR i per una cosa o altre no havia pogut, així que aquest any, que aparentment cap lesió greu m’ho impedia, volia completar la gran caminada ganxeta.

Sortida i primeres sensacions

El dia va començar assoleiat però amb una bona temperatura.

Comencem la primera part pujat trotant suau fins al Picarany i em sorprenc gratament perquè la pujada se m’ha fet curta.

Primer avituallament al Coll de la Batalla, i ara toca pujar la Mussara i m’enfundo les dragoneres per començar a utilitzar els bastons. Marquem un bon ritme de pujada (caminant sense pausa) i amunt s’ha dit!

L’ascens cap a la Mussara, un territori conegut

Quan arribem a l’avituallament de la Font del Roure em sento bé, molt bé. Em diueu que vaig en la tercera posició de la categoria femenina i em sorprèn moltíssim. No comptava en formar part de la capçalera. Decideixo seguir amb el ritme que porto, sense apretar més, ja que encara em queden 45 km per davant i la meva prioritat és acabar la cursa, no ser part del podi.

Uns quilòmetres després veig la segona noia davant meu i poc a poc m’hi vaig acostant. Xerrem una estona i, finalment, l’avanço. Poc després també avanço a la noia que va en primera posició, que també conec.

Ja sóc a Prades!

Arribo a Prades sentint-me molt bé, no massa cansada i amb ganes de seguir corrent i encarar la tornada.

Cara de felicitat a Prades

A aquella hora el sol podria començar a picar però tenim la gran sort que apareixen uns núvols fantàstics i, durant el descens direcció a la Febró, s’instal·len sobre nostre i ens regalen una pluja molt fina i refrescant.

Baixada per Les Tosques, jugar a casa

Passo pels Avencs i toca la baixada de les Tosques. Les pedres estan mullades però a mi m’encanta baixar les Tosques saltant com una cabra i em conec la baixada, així que no em fa por i agafo bona velocitat de baixada junt amb el noi que va darrera meu, avançant a corredors i caminadors de la Reus-Mussara-Reus.

Al final de la baixada els genolls comencen a ressentir-se’n però ja no queda cap més baixada forta, així que crec que podré arribar bé a Reus.

Sorpreses que motiven!

A Vilaplana m’espera l’Anna, quina gran sorpresa! Es posa a ploure fort. Tallavent i impermeable i a seguir corrent!

Ens veiem a l’Aleixar, on també m’esperarà el Roger per acompanyar-me en el que diuen que és el tram més pesat de la cursa. Segueixo sentint-me bé. A l’Aleixar gairebé ni paro. Baixo corrent a bon ritme per camins molt coneguts que porten de l’Aleixar a Reus.

La Boca de la Mina, quin plaer!

A la Boca de la Mina torno a trobar a l’Anna i el Roger esperant-me i el Roger m’acompanya els últims quilòmetres fins arribar a meta.

Mentre baixem pel Passeig de la Boca de la Mina, penso en la família Ennatura’t i en el feliç que em fa entrenant-les aquí.

L’arribada!!!

I, finalment, l’arribada a META!!! amb part de la família esperant-me!

He arribat, he pogut acabar la cursa, i a més ho he fet primera! No m’ho puc creure! Estic molt feliç! He gaudit de tota la cursa, moment a moment, petjada rere petjada i, a més, he arribat la PRIMERA!

Felicitats!!!

Així doncs sols ens queda de donar l’enhorabona a l’Helana sobretot, però també a la resta de companyes al podi i també a totes els participants en aquesta cursa tant dura però que tant bones sensacions ens regala.

També menció a l’organització, voluntaris, patrocinadors, col·laboradors….que fan possible poder celebrar aquests esdeveniments al nostre territori. Molt agraïdes i fins la propera!!!